حدیث مهدویت:

رسول خدا (ص) فرمودند: «اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نماند خداوند آن روز را آن قدر طولانی می کند که مهدی (علیه السلام) در پی آید».


پنج شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 478 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 8 تعداد دیدگاهها : 4×

اربعین مهدوی بخش یک / دکتر محمد رضا فاخری

شناسه : 2236 ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۲۲ 87 بازدید ارسال توسط : نویسنده : دکتر محمد رضا فاخری
پ
پ

کانال خصوصی دانش حقوقی انتظامی , [۲۹٫۰۸٫۲۳ ۰۷:۱۴]
بسم الله الرحمن الرحیم
گفتگو با زوار اربعینی : آیا امید دارید در زیارت اربعین علاوه بر زیارت امام حسین , فرزندشان مهدی را هم زیارت کنید ؟
اربعین ما مهدوی است زیرا زوار عزیز وقتی در این مسیر می روند اگر دقت کنند و با مشام جانشان استشمام کنند بوی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را و اگر با چشم دل ببینند در جای جای مسیر جای پا و قدم های یوسف زهرا سلام الله علیها را می بینند و وقتی در مسیر به سوی کربلا حرکت می کنند امید فراوان داشته باشند که مولای داغدارشان را زیارت نمایند . علامه حلی را که زمانی روبه سوی کربلا در حال حرکت بود که آقای عربی با ایشان همراه و هم صحبت می شود و شروع می کنند با مرد عرب به صحبت کردن و متوجه می شوند که سوادی از علوم مختلف و پیچیدگی های علمی نزد این مرد عرب هست و خیلی با سواد هستند ، در فکر خود می گوید این مرد عرب کیست که تا این حد باسواد و اندیشمند است ، در همین حال یه سوالی از مرد عرب می پرسند که
آیا می توان در زمان غیبت امام زمان علیه السلام حضرت را دید و مشاهده کرد ؟
عصا یی که در دست علامه بود از دستش می افتد و آن مرد عرب عصا را از روی زمین برمی دارند و در دست او می گذارند و به او می گویند چطور نمی توان امام زمان را ملاقات کرد و دید در حالی که حالا دست امام زمان در دستان توست.
الله اکبر, علامه حلی به محض شنیدن این سخن از بالای مرکب خود را به زمین می اندازد تا پای بوس امام زمانش باشد….
در مسیر زیارت یاد کنیم که امام زمان احتمالا از این مسیر رد شده اند و متبرک به قدوم ایشان شده است وچه افتخاری است که پا جای پای ایشان بگذاریم . نزدیکی های کربلا یاد کنیم دیدار یاقوت آن مرد روغن فروش را که راه را گم کرده بود و با اینکه سنی مذهب بود متوسل می‌شود به امام زمانعلیه السلام و حضرت مهدی او را از مرگ قطعی نجات می دهند ،
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فقط برای شیعیان نیستند که پدر سنّی ها هم هستند. او که عاشق امام زمان شده بود پهلوی عالم محلشون می رود و می گوید آقا راهی هست که من دوباره با امام زمان ملاقاتی داشته باشم. می گویند چهل شب جمعه به زیارت کربلا بروید که شب های جمعه حضرت مهدی کربلا هستند او شروع می‌کند شب جمعه اول و دوم شب جمعه سوم و چهارم تا می رسد به شب جمعه چهلم وقتی نزدیک کربلا می‌رسد مامورین عراقی جلو او را می گیرند و چون ویزا نداشت اجازه ورود به او ندادند که ناگهان می بیند که امام زمان در آن طرف مامورین عراقی هستند ، به این طرف آمده دست یاقوت را می گیرند و از مامورین رد می کنند و بعد ناپدید می‌شوند _ اآری مام زمان به داد همه می رسند و به داد زوار خودشون هم می‌رسند_ وقتی وارد نجف می شوید بالا سر حضرت یاد کنیم که علامه حلی وارد حرم شدند و بمحض ورود به حرم شروع به خواندن این شعر نمودند :
چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنیدن
همراهان از ایشان می پرسند چه شد که شروع به خواندن این شعر کردید که علامه حلی می گویند وقتی وارد حرم شدم آقا امام زمان را بالای سر حضرت مشاهده کردم در حال خواندن قرآن بودند و در اینجا بود که این شعر را برای ایشان خواندم.اگر در جای جای این سفر جای پای حضرت را می بینیم ب اربعین ما ن مهدوی می شود ،چون همه جا بوی مهدی می آید . در وادی السلام یاد کنیم که وقتی مرحوم سید ابوالحسین اصفهانی وقتی با یک عالم زیدی به بحث نشستند و او قانع نشد و مرحوم سید عبدالحسین اصفهانی گفتند بیایید به وادی السلام برویم _ در جایی که الان به نام مقام صاحب الزمان هست که انشاالله همه زوار حتماً به آن جا بروید و به آن مقام متبرک شوید _ مرحوم سید ابوالحسن وضو می گیرند و نمازی می خوانند ، ناگهان تمام محوطه را در شب نور فرا می گیرد و عالم زیدی از حال می رود و بعد از بهوش آمدن می گوید بله امام زمان شیعیان آمدند و من ایشان را دیدم و ایشان مرا به سوی شیعه هدایت فرمودند و مفتخر به پذیرفتن شیعه آل محمدی گشتم.
همه اینها را به یاد بیاوریم و بدانیم که جای جای این مکان جای پای امام زمان است ، یاد کنیم امام زمان را و بدین وسیله اربعینمان را مهدوی کنیم.

 

و اما آیا فقط امام زمان در آن مکان حرم و زیارت هستند که قطعاً نه . جاماندگان از زیارت ,بدانند امام زمان در مجالس عزاداری حسینی خالص ,هم حضور پیدا می کنند و همه ما باید به ایشان عرض تسلیتی داشته باشیم که ایشان صاحب عزا هستند و در هر عزایی اصل توجه به صاحب عزا است و بدین وسیله همه ما در هرجای دنیا باشیم با توجه به صاحب عزا و تسلیت واقعی به ایشان وهم درد با ایشان اربعینمان را مهدوی کنیم .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.